Klubbens Historie
Hvorfor hedder den egentlig Slangerup Disc Golf Klub?
Jo, nu skal du høre en historie.
Klubben og banen er blevet til takket være fem engagerede mennesker, alle bosat i Slangerup. I det første år arbejdede de målrettet på at få etableret en discgolfbane i selve Slangerup. Desværre lykkedes det ikke at føre projektet ud i livet.
Efter længere tids overvejelser blev det i stedet besluttet at anlægge banen i Grønlien Skov ved Frederikssund. Da økonomien faldt på plads, og alle nødvendige tilladelser var i orden, kunne arbejdet endelig begynde.
Kort tid efter stod de første 9 huller klar – det, der i dag er kendt som den blå runde. I løbet af det følgende år blev de sidste 9 huller etableret, og banen var nu komplet med 18 huller.
Herefter blev der lagt et stort arbejde i at forbedre faciliteterne, blandt andet ved at etablere faste teesteder på alle huller. I dag er banen en af de få, der har faste tees på både hvid, gul og rød tee.
Siden da har en dedikeret kerne af medlemmer lagt mange kræfter i at udvikle og færdiggøre banen, så den i dag fremstår som et gennemarbejdet og velfungerende anlæg.
I vinteren 2024-25 blev hul 11 flyttet for at skabe bedre flow under turneringer. Sommeren efter blev hullet udvidet med en ekstra kurv, så det nu kan spilles som både et par 4- og par 3-hul (A- og B-kurv). Samme år blev hul 15 ændret til et par 5-hul med tilsvarende opsætning.
I dag står banen som et resultat af frivillighed, vedholdenhed og passion for sporten.
Kom og vær med – og støt klubben bag banen ved at melde dig ind som medlem.

Bane designer: Morten Gøttrup
Find vej
Du finder banen på Ågade i Frederikssund lige ved hundeskoven, hvor du kan parkere bilen.
Scorekort og kort findes i flere app PDGAs app og Udisc



